czwartek, 2 października 2014

SZYBKIE TIRAMISU NA BISZKOPTACH



















WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 MINUT 
(+ OKOŁO 12 GODZIN CHŁODZENIE)
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 12 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 8-10
WYMIARY BLACHY: TORTOWNICA O ŚREDNICY 24 CM.

Składniki:
  • 500 g mascarpone,
  • filiżanka mocnej kawy,
  • 3 łyżki cukru,
  • 250-300 g okrągłych biszkoptów,
  • 6 żółtek,
  • kakao i kawa rozpuszczalna do posypania.
Przygotowanie:
  • Żółtka ucieram z cukrem na puszystą masę. Dodaję mascarpone i miksuję na najwyższych obrotach jeszcze przez 2 minuty.
  • Blachę wykładam folią aluminiową.
  • Na spodzie układam wcześniej namoczone w esencji kawowej biszkopty, rozsmarowuję połowę kremu.
  • Układam kolejną warstwę nasączonych biszkoptów i masę serową.
  • Całość posypuję równomiernie kakao i kawą.
  • Deser chłodzę w lodówce około 12 godzin.

4 komentarze:

  1. Ciacho pycha,polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało. Ja również je uwielbiam. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Czegos mi tu brakuje. Skladnikiem tiramisu jest tez alkohol, ktory nadaje deserowi specyficznego dla niego smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli już mamy być tacy dokładni, to brakuje likieru Amaretto, bo to ten alkohol nadaje specyficznego smaku tiramisu, a nie jakikolwiek.
      Nie należy on do najtańszych i akurat takiego w domu nie posiadam. Oczywiście mogłam go zastąpić jakimkolwiek alkoholem, ale jedyny jaki miałam w domu, to wino, którego dodanie byłoby zabójstwem dla tego deseru.
      Na swojej stronie i blogu podaje dokładnie takie składniki, z jakich korzystałam, nie będę ściemniać, że dodałam "czegoś mocniejszego", jeśli tego nie zrobiłam. Pomimo tego "wykroczenia" deser bardzo wszystkim smakował. :)
      Pozdrawiam i życzę miłego dnia. :)

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)