wtorek, 13 stycznia 2015

ŚLEDZIE W ŚMIETANIE I ŻURAWINĄ



















WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 MINUT
(+ OKOŁO 12 GODZIN MOCZENIE ŚLEDZI)
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 15 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 7-10

Składniki:
  • 1/2 kg matiasów,
  • jabłko,
  • czerwona cebula,
  • 5 dag suszonej żurawiny,
  • 380 g śmietany 18%,
  • sok z 1/2 cytryny,
  • szczypta cukru,
  • sól,
  • pieprz.
Przygotowanie:
  • Śledzie moczę w zimnej wodzie przez całą noc. 
  • Cebulę kroję w piórka, solę i odstawiam na 15 minut. 
  • Jabłko obieram, ścieram na tarce. 
  • Żurawinę sparzam wrzątkiem, odcedzam. 
  • Śmietanę mieszam z sokiem z cytryny, dodaję żurawinę, cebulę i jabłko. Doprawiam cukrem, solą i pieprzem. 
  • Śledzie kroję na mniejsze kawałki, wkładam do śmietany, mieszam i odstawiam na godzinę do lodówki.

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ciężko mi powiedzieć. Najlepiej użyć po prostu zwykłych wcześniej wymoczonych matiasów. Może takie w zalewie octowej też się sprawdzą. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  2. Lubię bardzo, nawet dzisiaj mam na obiad, do tego ziemniaczki w mundurkach, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię z ziemniakami w mundurkach. :) Pyszności!

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)