czwartek, 11 maja 2017

SZYBKI MAKARON Z KURCZAKIEM W SOSIE Z SERKA TOPIONEGO



























WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 15 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 10 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 2-3

Składniki:
  • 200 g makaronu tagliatelle,
  • 100 g serka topionego śmietankowego lub kremowego (u mnie Hochland),
  • około 150-200 g piersi z kurczaka,
  • 1/2 kostki bulionowej,
  • 5 łyżeczek śmietany,
  • około 100-125 ml wody,
  • curry,
  • papryka słodka,
  • pieprz (najlepiej świeżo mielony),
  • sól,
  • bazylia,
  • ząbek czosnku,
  • łyżka oleju z dodatkiem ostrej papryki, bazylii i pomidorów (może być również zwykły),
  • łyżeczka mąki + odrobina wody (do zagęszczenia sosu),
  • garść posiekanej natki pietruszki.
Przygotowanie:
  • Kurczaka kroję w kostkę, czosnek siekam. Podsmażam na oleju z dodatkiem przypraw: soli, curry, papryki i bazylii.
  • Kiedy kurczak lekko się zarumieni wlewam wodę i dodaję kostkę. Gotuję do momentu rozpuszczenia się kostki bulionowej. Co jakiś czas mieszam.
  • Śmietanę hartuję gorącym bulionem, dodaję do mięsa, mieszam.
  • Następnie dodaję pokrojony w kosteczkę serek topiony, gotuję na średnim ogniu (często mieszam) do całkowitego rozpuszczenia się sera.
  • Sos zagęszczam mąką rozrobioną w odrobinie zimnej wody, szybko mieszam, trzymam jeszcze przez chwilę na małym ogniu. Doprawiam świeżo mielonym pieprzem i natką pietruszki.
  • Podaję z wcześniej ugotowanym makaronem.

7 komentarzy:

  1. zrobiłam dziś na obiad i jest cudne. nie raz jeszcze wrócę do tego przepisu i będę szukać nowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za ten przepis ,moje dzieci uwielbiają 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! My z mężem też bardzo lubimy to danie. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Pyszności z pewnością zrobię 😊uwielbiam połączenie makaronu z sosem 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też robiłam, jest pyszne

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)