poniedziałek, 2 października 2017

KRÓWKA BEZ PIECZENIA W PÓŁ GODZINY



























WYKONANIE: ŁATWE 
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 MINUT
(+ OKOŁO 12 GODZIN CHŁODZENIE)
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 24 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 10-15
WYMIARY BLACHY: 25*25 CM.

Składniki na krem budyniowy:
  • 200 g masła (nie margaryny!) - w temperaturze pokojowej,
  • budyń waniliowy Cykoria,
  • 500 ml mleka,
  • 3 łyżki cukru,
  • szczypta soli,
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej.
Dodatkowo:
  • 300 g herbatników,
  • 2 puszki kajmaku (po 397 g),
  • 50 g gorzkiej czekolady.
Przygotowanie:
  • Budyń wraz z cukrem i mąką ziemniaczaną rozrabiam w 100 ml, pozostałe 400 ml zagotowuję. Gdy mleko zacznie się gotować wlewam masę budyniową i cały czas mieszam do momentu aż masa mocno zgęstnieje. Studzę (przykrywam folią spożywczą, aby nie utworzył się kożuch).
  • Masło ucieram z odrobiną soli aż będzie puszyste. Nie przestając miksować dodaję po łyżce budyniu - miksuję na najmniejszych obrotach do momentu dokładnego połączenia się masy.
  • Część czekolady kroję drobno nożem, pozostałą część ścieram za pomocą obieraczki do ziemniaków lub na tarce.
  • Blachę wykładam folią spożywczą. Układam warstwy ciasta: 1/3 herbatników, puszka kajmaku, 1/3 herbatników, masa budyniowa, pozostałe herbatniki i druga puszka kajmaku. Całość posypuję czekoladą i chłodzę w lodówce (minimum 12 godzin, aby herbatniki zmiękły).

19 komentarzy:

  1. robię podobnie ale nie ucieram budyniu z masłem. wylewam po prostu ciepły budyń na herbatniki. taka wersja ma nieco mniej kalorii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, na pewno mniej kalorii, bo jednak masło jest dość tłuste. :) Tylko czy ta masa z samego budyniu nie jest za rzadka?
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. wystarczy dać mniej mleka przy gotowaniu budyniu i już masa jest bardziej zwarta

      Usuń
  2. do ciasto jest pdobne z przepisu 3BIT

    OdpowiedzUsuń
  3. moja bratowa robiła podobne 3BIT i robiła krem z budyniu bez masła i były rzadkie ale dało się zjeść a na drugi raz zrobiła z masłem i wyszło dużo lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło sprawia, że masa jest gęsta i się nie rozlewa. :) Oczywiście to prawdziwe, bo margaryna się nie nadaje. :)

      Usuń
  4. Ja daje 750mi mleka i dwa budynie i masa jest zwarta Tak jest szybciej i mniej kaloryczne A ciasto rewelacja Wszyscy się zawsze zapadają 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej wersji szczególnie duży plus za mniejszą kaloryczność. :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Dziś robię to ciasto zobaczymy czy będzie smaczne???!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że smakowało. :)

      Usuń
    2. Ja pieke ciasto francuskie i przekladam tym samym kremem pychota

      Usuń
    3. Muszę kiedyś tak zrobić. :)

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)