piątek, 3 listopada 2017

BISZKOPT RZUCANY



























WYKONANIE: ŚREDNIE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 50 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 5 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 10-14
ŚREDNICA TORTOWNICY: 22 CM

Składniki:
  • 3/4 szklanki (o pojemności 250 ml) mąki tortowej,
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia Cykoria,
  • 5 większych jajek.
Przygotowanie:
  • Oddzielam żółtka od białek. 
  • Mąki przesiewam przez sito.
  • Białka ubijam na sztywno. Pod koniec ubijania powoli dodaję cukier, następnie stopniowo żółtka.
  • Na koniec dodaję po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia (cały czas mieszam mikserem - na najmniejszych obrotach).
  • Z papieru do pieczenia wycinam kółko średnicy tortownicy i układam na dnie (boków nie wykładam papierem i niczym nie smaruję, ponieważ nie pozwoli to dobrze wyrosnąć biszkoptowi). Wlewam masę.
  • Wstawiam do nagrzanego piekarnika (170 stopni) i piekę przez 30-40 minut do suchego patyczka.
  • Wyjmuję biszkopt i zrzucam na ziemię z wysokości około 50 cm, aby nie opadł. Następnie z powrotem wkładam do piekarnika i zostawiam do jego ostudzenia (przy uchylonych drzwiczkach).
  • Przed otwarciem tortownicy oddzielam boki biszkoptu nożem.



























*Biszkopt zainspirowany stroną DiGotuje.
** Z biszkoptu wyjdą 3 blaty.

22 komentarze:

  1. swego czasu wiele czytałam o takim rzucanym biszkopcie. ale jakoś nadal boję się go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się bałam, ale jednak w kuchni strach trzeba odrzucić na bok. :)

      Usuń
    2. Super biszkopt

      Usuń
    3. A to rzucanie to w jakim celu? hahahaha

      Usuń
    4. Tak, jak już pisałam kilka razy - przede wszystkim biszkopt będzie temu bardziej równy. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  2. Już ktoś wystawiał ten przepis. Biszkopt wychodzi w 100%. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie przepis jest w wielu miejscach, bo naprawdę godny polecenia. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Witam :) Naprawdę trzeba biszkopt rzucić :o A jak juz calkiem opadnie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wszystko jest dobrze zrobione, to nie opadnie. Poza tym biszkopt dzięki temu będzie bardziej równy. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  4. WYSZEDŁ SUPER BISZKOPT! dzięki! WESOŁEGO ALLELUJA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. :)
      Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!

      Usuń
  5. A jak nie rzuce to sie nie uda? zawsze mam z tego rzucania ubaw ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak już pisałam wyżej - jeżeli wszystko jest dobrze zrobione, to nie opadnie.
      Też zawsze miałam obawy, ale nie ma czego się bać! :) Dzięki temu rzucaniu biszkopt będzie bardziej równy. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Super przepis i na pewno z niego skorzystam pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy on się nadaje na wersję z owocami? Jak dodam jabłka i upiekę i rzucę czy to ma sens? Próbował ktoś?
    Ps : sam biszkopt już piekłam i wyszedł super, polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można spróbować zrobić wersję z owocami, ale raczej bez rzucania. :)
      Cieszę się, że biszkopt smakował, pozdrawiam. :)

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)