poniedziałek, 28 sierpnia 2017

ZAPIEKANKA ZIEMNIACZANA MOCNO SEROWA



























WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 45 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 17 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 2-3

Składniki:
  • 7 dużych ziemniaków (ugotowanych),
  • 2 kiełbasy śląskie,
  • mała cebula,
  • opakowanie sera pleśniowego (u mnie z ziołami prowansalskimi),
  • 25 dag tartego sera żółtego,
  • 200 g śmietany,
  • jajko,
  • łyżka oleju,
  • sól,
  • pieprz,
  • zioła prowansalskie,
  • szczypta gałki muszkatołowej,
  • papryka słodka,
  • curry,
  • szczypta pieprzu cayenne,
  • suszona natka pietruszki.
Przygotowanie:
  • Kiełbasę i cebulę kroję w kostkę, podsmażam na oleju z dodatkiem słodkiej papryki, curry i pieprzu cayenne.
  • Ser żółty mieszam z jajkiem, śmietaną i przyprawami - solą, pieprzem, ziołami prowansalskimi, gałką i słodką papryką.
  • 5 ziemniaków kroję w plastry, 2 w półplasterki.
  • Ser pleśniowy przekrawam na pół, następnie kroję w plastry.
  • Układam warstwy zapiekanki: na spodzie 5 pokrojonych w plastry ziemniaków, 1/2 sera pleśniowego, 1/2 sera żółtego, kiełbasa, pozostały ser pleśniowy i żółty. Na wierzchu układam dwa ziemniaki pokrojone w półplasterki. Całość posypuję słodką papryką i natką pietruszki.
  • Zapiekam około 25 minut w 170 stopniach, bez przykrycia.


4 komentarze:

  1. Wygląda wspaniale. Aż mi ślinka cieknie. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2017 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śmietana kwaśna czy słodka?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)