poniedziałek, 27 listopada 2017

POLĘDWICZKA WIEPRZOWA Z ORZEŹWIAJĄCYM SOSEM TRUSKAWKOWYM



























WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 25 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 13 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 2

Składniki podstawowe: 
  • 350-400 g polędwicy wieprzowej,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 1/2 łyżeczki pieprzu,
  • 1/2 łyżeczki tymianku,
  • łyżeczka majeranku,
  • 2 łyżki oleju.
Składniki sosu:
  • 120 g konfitury z truskawek Łowicz,
  • 2 łyżki wody,
  • większa garść listków mięty,
  • pieprz świeżo mielony.
#lowicz #dzem #konfitura #truskawki
Przygotowanie:
  • Przygotowuję marynatę do mięsa z oleju i przypraw - pieprzu, soli, tymianku i majeranku.
  • Polędwicę oczyszczam z błon i kroję w plastry, lekko spłaszczam dłonią i nacieram marynatą (najlepiej zrobić mięso trochę wcześniej, aby poleżało w przyprawach kilka godzin).
  • Konfiturę przekładam do garnuszka, wlewam wodę, dodaję posiekaną miętę oraz świeżo mielony pieprz. Gotuję na średnim ogniu przez 10 minut, często mieszam.
  • Mięso smażę na rozgrzanej patelni po około 1,5-2 minuty z każdej strony, osączam na ręczniku papierowym.
  • Polędwiczkę polewam przygotowanym sosem.
  • Podaję z ziemniaczanymi różyczkami oraz sałatą z roszponki, fety i prażonymi migdałami.

Z MIŁOOOŚCI DO TRUSKAWEK

6 komentarzy:

  1. Wygląda dobrze, ciekawi mnie jak smakuje polędwiczka z tym sosem truskawkowym. Jak dla mnie to dosyć odważne połączenie. :) Ziemniaczane różyczki wyglądają rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście bardzo lubię połączenie mięsa z owocami, a mięta w tym sosie była strzałem w dziesiątkę! :) Oczywiście wszystko zależy od gustu. :)

      Dziękuję, trochę się napracowałam przy tych różyczkach. :)

      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)