niedziela, 24 sierpnia 2014

OSZUKANY SERNIK

WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 80 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 19 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 15-20
WYMIARY BLACHY: 40*24 CM.

Składniki:
  • 4 jogurty greckie (każdy po 400 g),
  • 8 jajek,
  • 2 szklanki cukru,
  • opakowanie cukru waniliowego,
  • 3 budynie waniliowe lub śmietankowe,
  • szklanka oleju,
  • margaryna do wysmarowania blachy + bułka tarta do oprószenia,
  • około 200 g herbatników (najlepiej maślanych).

Przygotowanie:
  • Żółtka oddzielam od białek, ucieram ze szklanką cukru, dodaję cukier waniliowy, jogurty, olej i budynie w proszku. Mieszam.
  • Ubijam pianę z białek z jedną szklanką cukru, dodaję pianę do masy jogurtowej, delikatnie mieszam.
  • Blachę smaruję margaryną i oprószam bułką tartą, wykładam herbatnikami, wylewam masę jogurtową.
  • Piekę około 60 minut w 150-160 stopniach.
  • Ciasto zostawiam na około 2 godziny do wystygnięcia.

35 komentarzy:

  1. Co ma ten cukierek wspólnego ze sernikiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma na przykład to wspólnego, że również jest słodki. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Myślę, że chodzi o porównanie wielkości :) A sernik z pewnością jest pyszny i zamierzam go popełnić! :) Pozdrawiam, Michał :)

      Usuń
    3. Osobiście nie przepadam za ciastami i słodkościami (i dzięki Bogu, bo nie mogę jeść zbyt wiele takich rzeczy przy swoich treningach), aczkolwiek ten sernik bardzo mi smakuje. :) Więc serdecznie polecam i życzę przyjemnego pieczenia. :)
      Pozdrawiam, Magda. :)

      Usuń
    4. A ja stanę w obronie pierwszego komentatora, bo też mnie trochę zmylił ten cukierek :) Wróciłam do przepisu i uparcie szukałam Michałków w składzie :D
      Ciekawy pomysł, ja za zwykłymi sernikami nie przepadam, mój facet z kolei uwielbia je - być może taki serniczek to byłby dobry kompromis :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    5. Spróbuj Dagmara, może Ci zasmakuje. :) Nie jest taki zbity - bardziej jak pianka. Dla mnie rewelacyjny. :)
      Ściskam mocno! :)

      Usuń
  2. Wypiek sernikopodobny, dużo pracy przy nim, bo osobno żółtka a osobno ubijanie białek, olej roślinny, brak białka z białego sera, dużo skrobi z budyniów.... nie, dziekuję - to nie dla mnie.. Ja robię genialny sernik tylko z białego sera śmietankowego, całych jaj, cukru i kilku łyżek mąki ziemniaczanej i odrobiny proszku do pieczenia. Całość ucierana w makutrze idzie na blachę i w 190C w 50 minut powstaje wyborny sernik o niesamowitym aromacie i smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie robi się go szybko. Lubię to ciasto i nadal będę je robić. :) Ale jak najbardziej każdy ma inny smak, jak i pogląd.
      P.S. Twój sernik na pewno jest pyszny, pozdrawiam. :)

      Usuń
    2. Przecież budyń to mąką ziemniaczana....proszek do pieczenia? W serniku?...ten oszukany wcale nie jest bardziej pracochlonny...a jest czymś innym i pysznym robiłam wczoraj...rewelacja / nie ujmując niczego Temu sernikowi....tylko po co ten proszek do pieczenia w sferze hmmm/ pozdrawiam

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za ten przepis. Mieszkam w Belgii i nie ma tu białego sera takiego jak w Polsce, więc nie mam możliwości wypiekania tradycyjnych serników. Pomysł wykorzystania jogurtu greckiego jest rewelacyjny, a serniczek wyszedł pyszny :) Pozdrawiam i proszę nie przejmować się ludzmi, których ulubionym zajęciem jest krytykowanie innych. Renata

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że mój przepis się przydał, a ciasto zasmakowało. :)
      Nie przejmuję się odmiennym zdaniem innych, każdy ma do tego prawo, a mnie to nie dotyka. To mój blog, a więc moje smaki. :)
      Pozdrawiam, Magda. :*

      Usuń
    3. Sernik pani,to cos dla mnie-szybki i tani.Wroce tutaj ktuOegos dnia i zrobie taki.Zapoznalam sie z madralami i ich wypowiedziami.Sernik z maka ziemniaczana?...ha ha,a budyn jest z czego?Pani mieszkajaca w Belgii...jest w Brukseli prawie po 2 polskie sklepy w dzielnicy(w innych miastach tez),sery rozne gatunki.W sklepach duzych belgijskich i malych w ktorych wlascicielami sa obco krajowcy jest serow wybor z calego swiata,jesli nie znamy j.francuskigo to trzeba chodzic ze slownikiem kieszonkowym.TAK JAK NAPISALA WLASCICIELKA PROGRAMU,JESLI NIE ZNACIE CZEGOS TO LEPIEJ MILCZEKCI ISC NA INNE BLOGI...ALE TAM TEZ NIE BEDA WAS TOLEROWAC

      Usuń
    4. Zachęcam do zrobienia, bo jest naprawdę pyszny. :) Wilgotny i delikatny. Osobiście mogę zjeść na jeden raz pół blachy. :D Pozdrawiam serdecznie! :*

      Usuń
  4. Madziu serniczek pyszny a przepis super :) ja nigdy nie dodaję proszku do serników i zawsze mi ładnie wyrosną :)a z tego co wiem to zawsze ubija się pianę do serników wtedy są puszyste :) pozdrawiam cieplutko :) Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój ulubiony sernik, jest taki delikatny - osobiście mogę zjeść naraz połowę blachy. :D Pozdrawiam. :)

      Usuń
  5. Upiekłam na święta jest przepyszny...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował. :) U mnie też był na święta. :)
      Pozdrawiam. :*

      Usuń
  6. Piekłam już z tego przepisu kilka razy, pychota :) nie piekę już żadnego innego sernika tylko ten :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać. :) Mi również wyjątkowo przypadł on do gustu. :)

      Usuń
  7. Moj wlasnie sie piecze. Troche sie boje bo mi to nigdy nic nie wychodzi:-) No i ta masa taka rzadka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też często ciasta nie wychodziły, ale wreszcie po wielu próbach coś zaczęło. :) Mam nadzieję, że sernik wyszedł i smakuje. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Nie lubię serów seropodobnych, lubię wszystko naturalne, piekę sernik z prawdziwego sera i dodaję prawdziwe masło. Jest pyszny pachnący i mięciutki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za ten przepis, sernik jest rewelacyjny, smaczny, puszysty, szybko się go robi, a mimo, że jestem beztalenciem jeżeli chodzi o wypieki, to wychodzi super

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam go na zeszłoroczne święta - Teściowa była w szoku! Zjadła chyba z pół blachy i nie mogła uwierzyć, że w nim nie ma ani troche sera :) fajnie tak zaskoczyć teściową hihihihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemne z pożytecznym. :).Bardzo mnie to cieszy. :) Z serników - ten jest jednym z moich ulubionych. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. A czy zamiast herbatnikow mozna uzyc biszkopt ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. :) Spód może być zarówno z biszkopta, jak i biszkoptów. :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Hej! Pytanko!
    Dlaczego herbatniki wypływają na wierzch ciasta?🤔😜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Natalia! Czy blacha była posmarowana masłem i obsypana bułką tartą? Pierwszy raz ktoś pisze, że herbatniki wypływają, a już sporo osób korzystało z przepisu i zachwalało. :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Być może Natalio zbyt ostro wylewałaś masę i naruszyłaś strukturę herbatników.Wystarczyło,aby jeden się podniósł i masa dostała się pod ciastka
    POZDRAWIAM - ZDZISŁAWA

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja tobię ten "sernik" od wielu lat i jestem zachwycona.Jest lekki,puszysty.Daję mniej oleju i jest mniej kaloryczny.Mój mąż uwielbia ten serniczek .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)