czwartek, 27 sierpnia 2015

PLACUSZKI Z JABŁKAMI



























WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 60 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 13 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 6-9

Składniki:
  • 1,5 kg kwaśnych jabłek (u mnie 9 średniej wielkości),
  • 2 opakowania zsiadłego mleka (po 370 g),
  • 200 g jogurtu naturalnego,
  • 120 g śmietany,
  • 2 jajka,
  • łyżka oleju,
  • około 500 g mąki,
  • dwa cukry waniliowe,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • około 5 łyżek cukru (ilość zależna od tego, jak słodkie lubicie),
  • cukier puder do posypania.



























Przygotowanie:
  • Jabłka obieram, wydrążam gniazda nasienne, kroję w plastry (każde jabłko pokroiłam na 5 części).
  • Przygotowuję ciasto: wszystkie składniki dokładnie łączę. W razie potrzeby dodaję mąki - ciasto ma być gęstsze, niż na naleśniki, aby nie spływało z jabłek.
  • Jabłka moczę w cieście i smażę na dobrze rozgrzanej patelni (smażyłam bez tłuszczu) na małym ogniu do momentu aż będą rumiane.
  • Gotowe placuszki obsypuję cukrem pudrem.

6 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam placków z jabłkami! Przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie domowe racuszki...pychota!

    Zapraszam do siebie www.make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)