czwartek, 19 października 2017

ZIEMNIAKI PIECZONE W 30 MINUT




























WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 2 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 1-2

Składniki:
  • 3-4 duże ziemniaki,
  • 3 łyżki oleju,
  • 4 łyżeczki przyprawy do ziemniaków Cykoria,
  • suszona natka pietruszki (opcjonalnie).
Przygotowanie:
  • Ziemniaki obieram, kroję w niedużą kostkę. Następnie myję i osuszam ręcznikiem papierowym.
  • Olej łączę z przyprawą do ziemniaków, dokładnie obtaczam w nim ziemniaki.
  • Na brytfannie układam ziemniaki, posypuję natką pietruszki.
  • Piekę w 240 stopniach około 20 minut.

8 komentarzy:

  1. Ja piekę posypane czosnkiem Są wyborne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybka kolacja a'la coś z niczego... Jeszcze takiej nie jadłam, więc się skusiłam. Przygotować ziemniaki było najprościej... Okazało się, że nie mam przyprawy do ziemniaków, więc jako zaradna Pani Domu, do miseczki z olejem wsypałam różne przyprawy: sól i pieprz (bo zawsze są razem), wegeta (bo udoskonala smak każdej potrawy), papryka (bo dają ją do takich przysmaków), jak była pietruszka, to dorzuciłam tymianek, oregano, bazylię i na koniec - żeby było wyborne - 2 ząbki czosnku zgniecione i pokrojone... Obtoczyłam suche ziemniaczki w marynacie i upiekłam. Czosnek się nieco przypalił. Pachniało w całym domu. Dzieci pytały: co to będzie? Ja: ziemniaki. dz: a z czym? Ja: z ziemniakami. dz: jak to?! Dzieci uznały, że jak bez mięsa, to dziwne jedzenie... Skosztowałyśmy... Hmm... Ostre i pikantne... Ale dobre!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie często jemy ziemniaki pieczone, bardzo lubimy. :) Robię jako dodatek do obiadu lub jako kolację, a do tego sos czosnkowy. :D

      Usuń
  3. Dodaję tymianek, czosnek odrobinę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za tymiankiem nie przepadam, ale czosnek mogłabym dodawać wszędzie. :D

      Usuń
  4. Hmmm, pycha, chyba popiekę takie w domu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)