środa, 22 listopada 2017

MINI BAJADERKI - POMYSŁ NA WYKORZYSTANIE SŁODKICH RESZTEK




























WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 45 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 6 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 10-15

Składniki podstawowe:
  • 40-50 dag pozostałego ciasta (bez kremu) - u mnie biszkopt,
  • 1/4 szklanki mleka,
  • 1/4 szklanki cukru,
  • 2 łyżki kakao,
  • bakalie - u mnie 12 suszonych śliwek i garść suszonej żurawiny (można użyć rodzynek)*,
  • 200 g dżemu truskawkowego Łowicz,
  • 60 g masła,
  • aromat waniliowy (lub inny),
  • 2 łyżki kremu czekoladowego lub orzechowego.
Dekoracja:
  • wiórki kokosowe
  • kolorowa posypka
* Wcześniej namoczone!
Przygotowanie:
  • Biszkopt drobno kruszę (można za pomocą blendera).
  • Mleko zagotowuję z cukrem, masłem i kakao. Lekko studzę.
  • Ciasto łączę z mlekiem, dżemem, kremem i olejkiem, dodaję pokrojone bakalie, dokładnie mieszam. Masa ma być jednolita.
  • Formuję niewielkie kulki, następnie obtaczam w wiórkach lub kolorowej posypce. 
  • Gotowe bajaderki odstawiam do lodówki na kilka godzin.
#lowicz #dzem #konfitura #truskawki
Z MIŁOOOŚCI DO TRUSKAWEK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)