niedziela, 30 września 2018

CIASTO MARCHEWKOWE Z KREMEM ORZECHOWYM


WYKONANIE: ŁATWE
PRZYBLIŻONY CZAS PRZYGOTOWANIA: 80 MINUT
ORIENTACYJNA CENA POTRAWY: 18 ZŁ.
ILOŚĆ PORCJI: 8-10
ŚREDNICA TORTOWNICY: 22 CM.

Składniki na ciasto marchewkowe:
  • 2 jajka - w temperaturze pokojowej,
  • 150 ml oleju,
  • 150 g cukru,
  • 200 g mąki,
  • 200 g startej marchewki (na małych oczkach),
  • 100 g startego jabłka (na dużych oczkach),
  • 50 g wiórków kokosowych,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • łyżeczka sody,
  • szczypta soli,
  • 1/2 łyżeczki cynamonu.
Składniki na krem:
  • opakowanie serka mascarpone (250 g),
  • 4 łyżki masła orzechowego,
  • 4 łyżki cukru.
Dekoracja:
  • garść posiekanych orzechów laskowych (prażone blanszowane),
  • 3 kostki gorzkiej czekolady (startej na wiórki).

























Przygotowanie:
  • Jajka ubijam do podwojenia objętości, stopniowo dodaję cukier, następnie wlewam cienkim strumieniem olej.
  • Do masy jajecznej dodaję starte jabłko i marchewkę oraz wiórki kokosowe, delikatnie mieszam.
  • Do osobnej miski przesiewam mąkę, dodaję proszek do pieczenia, sodę, cynamon i szczyptę soli. Łączę z pozostałymi składnikami.
  • Dno tortownicy wykładam papierem do pieczenia, wylewam masę, piekę przez 50-60 minut w 150 stopniach (grzałka góra-dół) do suchego patyczka.
  • W międzyczasie przygotowuję krem - ubijam przez 2 minuty mascarpone z masłem orzechowym i cukrem.
  • Upieczone ciasto całkowicie studzę i przekrawam na pół.
  • Każdą warstwę ciasta smaruję połową kremu, dekoruję posiekanymi orzechami i czekoladą.


2 komentarze:

  1. Marchewkowe uwielbiamy!
    Podoba mi sie dodatek kremu orzechowego.
    xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam pierwszy raz i bardzo wszystkim smakowało. ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię, mam nadzieję, że jeszcze odwiedzisz mojego bloga. :)